Crisis on Limitless Earths Hour 3 Review: Death, Deception and the Devil

Hvis den andre timen til den episke CW -crossoveren var litt av når det gjaldt tempo, gjorde neste avdrag for det på en stor måte. Søket etter “paragoner” er fremdeles på (som teamet er Arrow -oppdraget), men historien går fremover. Som, helt fremover. Cliffhanger -avslutningen av krisens time 3 på ubegrensede jordarter er betydelig, men bekrefter hva mange fans mistenkte om hvor historien er på vei. Under etterhowet på CW som ble arrangert av Kevin Smith, avslørte den generelle utøvende produsenten Marc Guggenheim at neste avdrag åpnes ved tidens morgen. Vi vil få bakhistorien til Lamonica Garrett’s Monitor og Anti-Monitor, og mye mer.

Dette var en knekkende episode full av fantastiske karakterøyeblikk, følelser og morsomme vendinger. Det er nesten umulig å snakke om uten å komme inn i spoiler -territoriet. Det vi imidlertid kan si før varslingen er at dette er en absolutt triumf. Når du sjonglerer som mange karakterer som det andre store superhelt-crossover-arrangementet i år, er dette showet en feiring av 40 år med DC live-action-helter. Selv om noen av komosene er smertefullt korte, er de likevel gaver. Det er dype referanser til show som 1990-tallets flash-serie, midten av 2000-tallet Birds of Prey Show, og til og med DC-relaterte show fans kanskje ikke er klar over at det er en del av det universet. Og de gjorde alt på et TV -budsjett. Uansett hvordan de to siste timene går, er kriseovergangen en prestasjon å være fornøyd med.

Ok, la oss komme inn i spoilere. Bokmerke siden og returnerer hvis du ennå ikke har sett krisetime 3 på ubegrensede jordarter.

x

Mario Kart DLC Gold Rush.mp4

0 sekunder på 12 minutter, 40 sekunder

Bo
00:00
12:40
12:40

Blitsen trenger å dø i krise

Bilde ved hjelp av CW

Det er mye om denne episoden som [er verdig] diskusjon. Likevel, det største, mye inderlige øyeblikket var Barry Allens død. Imidlertid puster Grant Gustins regnskapsfører et betydelig lettelsens sukk. John Wesley Shipp har vært en del av The Flash med tanke på at pilotepisoden. Likevel, i fjor under Onseworlds crossover, fremstilte han sin versjon av Barry Allen fra 1990 -tallsserien. Han forsvant under den (i en krise, kan man si). Vi oppdaget hva som skjedde med ham. Flash og teamet hans (og Cress Williams som Black Lightning) fant ham i anti-Monitor’s Lair. Ikke bare det, han så ut til å løpe på en “kosmisk tredemølle”, et dypt snitt fra Flash Comics Lore.

Etter en runde med sci-fi-vitenskap, fant Gustins Flash ut at dette var øyeblikket han måtte ofre seg for å stoppe ødeleggelsen av jorden hans. Likevel, det var da historiefortellerne droppet en massivt rørende vri for enhver person som har kjærlighet til Shipps blits. Han “stjal” noe av Barrys hastighet og hoppet på tredemøllen til Destiny selv. I en sekvens som var en hyllest til Barry Allens død i Crisis Comics Crossover, ofret Shipps Flash seg selv. De viste til og med et klipp fra serien hans som han gjorde, og jobbet i en skikkelig seriefinale til den første noensinne live-action-blitsen. (Showet ble ubevisst kansellert og fikk aldri en skikkelig sending.) Det var det emosjonelle høydepunktet i krisens time 3 på ubegrensede jordarter, spesielt fordi Shipp også spilte Gustins pappa i showet.

Djevelen er i detaljene for krisens time 3 på ubegrensede jordarter

Bilde ved hjelp av screengrab

Den gjennomgripende episoden brakte kroppen til Oliver Queen tilbake til livet. Imidlertid var sjelen hans en annen sak. Tatt i betraktning at Matt Ryans John Constantine mistet sin magiske mojo, måtte han be en tjeneste for en gammel venn. Til tross for hans fornektelse under et intervju, dukket Tom Ellis opp på Earth-666 som sin karakter fra Lucifer. Han har sett fest i løpet av verdens ende, som absolutt sporer med den karakteren. Selv om dette bare var en engangs-komo, har Lucifer og Konstantin historie, inkludert å involvere kameraten og Demon Mazikeen. (Spilt av Lesly Ann Brandt på Lucifer på Netflix.)

Når de først kommer til Oliver Queen, er han ikke i helvete, men snarere skjærsilden. Dette gir best mening, med tanke på at øya som fødte hans heroiske identitet er Lian Yu, et mandarinord som indikerer “skjærsilden.” David Ramseys John Diggle og Kat McNamaras Mia Smoak ber Oliver om å vende tilbake til de levende land, men så dukker noen opp.

Av alt i krisens time 3 på ubegrensede jordarter føltes dette litt tvunget. Stephen Lobo dukket opp som Jim Corrigan, spekteret fra DC Comics. Introduksjonen hans var ren utstilling, men han avslørte Olivers skjebne. Det er ikke uventet, som mange fans på sosiale medier kalte det. (Stephen Amell twitret til og med en referanse til det for noen uker siden.) Oliver Queen vil bli noen andre, noe annet. Han vil være det nye spekteret av Arrowverse. Spekteret er en magisk, kosmisk karakter som ofte kalles “Guds hevn.” Uansett indikerer det at han vil være der ute i eteren, og lever på på en eller annen måte (og tilgjengelig for komos og gjesteplasser på andre Arrowverse -show).

Slutten av heltenes alder

Bilde ved hjelp av screengrab

De siste minuttene av crossoveren avslørte at anti-monitoren ikke ble avskrekket av Flashs edle offer i tredje akt. Takket være noen magi i siste øyeblikk fra Tom Cavanaughs Pariah, unngikk en utvalgt gruppe helter imidlertid ødeleggelsen av universet. En innstilling fra den første sesongen av legender om morgendagen eksisterer utenfor rom og tid. Kalt forsvinningspunktet, det satt ideelt der og ventet på å bli brukt.

Så alle paragonene er der for å komme med en plan for å bekjempe anti-monitor. Paragon of Hope and Courage, Supergirl og Batwoman, hadde noen fantastiske øyeblikk i løpet av episoden. Caity Lotzs Sara Lance er skjebnens paragon. Nykommer Osric Chau spiller Ryan Choi, menneskehetens paragon og også en karakter som senere blir atomet (i tegneseriene). David Harewoods J’onn J’onzz er æresparagon. Og sannhetens paragon er den opprinnelige Superman, som spilt av Brandon Routh (kanaliserer Christopher Reeves).

Bortsett fra, ikke så lenge. Uventet overtent av en ukjent sykdom, forsvinner Superman i en bølge av antimaterørenergi. I hans sted ligger Lex Luthor, som spilt av Jon Cryer. Viser seg at fordi han hadde den mektige skjebnens bok, så han hva som var ment å skje. Så med en viss signatur Lex Luthor Guile, redigerte han boka, så han overlevde i stedet for Kal-El.

Når de to siste timene med krise på ubegrensede jords sendes neste måned, vil det store showdown gå ned. Mens laget er nede i sin beste Superman, kommer de til å være oppe ett spekter, Oliver Queen. Det som vil skje kommer til å være passende episk.

Hva var din favorittdel av time 3 eller hele krisen på grenseløse jordovergang? Fortell oss i kommentarene nedenfor.

Utvalgt bilde ved hjelp av CW